Depeche Mode – tour of the universe 2009

27 Jun

Depeche Mode - tour of the universe

Prag 25 juni 2009.
Depeche Mode spelade på Slavia Stadium och jag var där! Stort!
Vi stod lite dåligt till (eller så kan vi skylla på att jag är för kort), så jag såg inte så mycket även om vi stod ganska nära scenen. Men av och till fick jag en glimt av Dave.. Himmelskt!

Konserten tog aldrig riktigt av. De spelade många låtar från det nya albumet – såklart. Men det var först de sista 45  minuterna som gjorde konserten bra. Da rev dem lös med den ena gamla hiten efter den andra.

En annan sak som drar ner betyget är at jag tycker att de kunde ha visat mer av uppträdandet på storskärmarna, istället för att bara visa de fina videoene sina.

Allt som i allt så vill jag inte klaga ändå, min största önskan var att få höra ”Stripped” och det fick jag. Som första extranummer. Ståpäls!

Go Dave, Martin, Andrew!

Kommentera

