Det luktar våt ulltröja i hela lägenheten!

22 Nov

Min sambo lagar äkta norsk julmat idag – pinnekjøtt.

Det luktar våt ulljtröja i hela lägenheten! Jag vet inte om jag kommer att kunna äta det här. Jag känner mig lätt illamående av lukten… Men om ”alla” norrmänn nu äter det så måste det ju vara gott.

Jag har bott i Norge i 4 år, men detta blir första gången som jag smakar pinnekjøtt. Tilbehöret är i alla fall gott (kålrabistappe) så jag kan alltid ”gnafsa” i mig det om jag inte får ned ett får!

Uppdaterat: Alltså jag har ju lite dåligt samvete. Min ”A” la ner sin själ på det här och det var gott. Det är bara det att jag har allt för bra luktsinne och det påverkar min aptit lite för mycket och därför klarade jag inte att äta så mycket.. Men ”A” var duktig som lagade pinnekjøtt. Det ska han ha eloge för! 🙂

Ett svar to “Det luktar våt ulltröja i hela lägenheten!”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Nytt år, och lika trött som vanligt… « Just a sample of my life - 03/01/2010

    […] för er som följer med så har jag tidigare skrivit att jag är skeptisk till pinnekjøtt men den vi fick på nyårsafton var något helt annat. Det var gott, gott, […]

Kommentera

