Konserter i höst

22 Nov

Jag har hunnit att gå på några konserter i höst vilket är kul!

21 september: Tori Amos, Sentrum scene – Oslo
2 oktober: Jenny Wilson, Rockefeller – Oslo
12 november: Lars Winnerbäck, Oslo Spektrum – Oslo

…………………………………………………………………..

Tori Amos är ju fantastisk och hon gav verkligen allt. Hon spelade nonstop i över 2 timmar. Magisk dam. Magisk musik. Magisk kväll.

Betyg: 4
Hon får inte en 5:a för jag saknade att hon lyfte blicket från pianot lite oftare för att säga några visa ord till oss i publiken.

…………………………………………………………………..

Jenny Wilson. Jag fick denna konserten i present av min norska vänninna som älskar henne. Och vad ska jag säga… hon har verkligen något speciellt och fy sören vad tuff hon är. Jag diggar henne. Tack Kirsti för presenten, och Else Britt som var med och gjorde kvällen ännu mer gyllen.

Betyg: 4
Jenny är one-of-a-kind och har utstrålning som få. Hennes band var också underbara, ett band som fick dela plats med Jenny och det utan att såklart överskugga frontfiguren. Det blev en show.

…………………………………………………………………..

Lars Winnerbäck. Denna underbara och beskedne man med sitt talangfulla band. Öppningen av konserten var något av det mest geniala som jag har sett på länge – dramatik! Min kära överraskade mig kvällen för konserten. Han ringde kl 01.00 (han var på jobb i Sthlm och firade en pris som hans jobb hade fått i Sverige) för att säga godnatt och meddela att imorgon ska vi på konsert! Tjusigt. Lasse Lasse Lasse! Och jag diggar också Anna Stadling…

Betyg: 4 +
Han är nästan värd en femma, men det är nog jag själv som är syndaren till att han inte får högre betyg. Jag var inte nog ”påläst”, och kunde inte sjunga med så mycket som jag hade önskat. Han är annars den artist som har pratat mest till sin publik så han får en fyra +

…………………………………………………………………..

Här är några bilder (dålig kvalitet = dålig kamera i mobil):

 

Kommentera

