Kaffe är ett måste på morgonen

28 Nov

Jag har några krav när det gäller kaffe – det ska vara gott (!) och starkt. Och jag MÅSTE ha en kopp på morgonen, och det är den koppen jag behöver i löpet av en dag. Att jag sen dricker flera koppar om dagen ibland det är för att det är trevligt och gott. Men om jag däremot inte får kaffe first-thing-in-the-morning då är jag inte människa! Jag tror många känner igen sig.

Mitt favoritkaffe är Zoegas och jag höll mig länge till Skånerost (som den skåning jag är) men jag tycker att alla sorterna är goda egentligen, men nu har det länge varit den gula – Intenzo – som har varit favoriten. Den är liksom lagom 🙂

Jag gillar också Arvid Nordquists kaffe och idag provade jag en ny sort som jag inte har smakat innan: Arvid Nordquist Classico – Festivita. Oooh den var ljuvlig och jag tror minsann jag har en NY FAVORIT. Löp och köp!

Kommentera

