Skillnaden på min katt och de andra djuren…

27 Dec

Jag har firat jul hos min familj i Skåne. Där bor också MIN katt. Gaston heter han. Född 1998 i Umeå. Han är en korsning mellan Norsk skogskatt och en vanlig ”bonnakatt”. När jag flyttade upp till Oslo så lät jag han vara kvar hos mina föräldrar. Orsaken är faktiskt så ”enkel” som att han har det bättre hos dem. Han får för det första gå ut som han vill. Mina föräldrar är nästan alltid hemma (de är pensionärer) och han bor också tillsammans med 2 kattkompisar och en hund som han nu har blivit vän med. Livet måste liksom vara roligare och bättre där än om han hade varit tvungen att bo i en lägenhet, ensam, med två stycket som jobbar jättemycket och han får inte gå ut (vi bor centralt!). Valet var lika enkelt som det var svårt.

Jag saknar honom gränslöst, men han har det sååå bra hos dem att jag inte känner att det finns något val. Och det fina är att han saknar mig också. När jag kommer hem så kommer han springande imot mig och skal kela och kela och kela. För han är världens keligaste katt. Han lever av att kela och att fånga möss och fåglar… Jag är inte hemma så ofta, blir väl ca 6 månader mellan gångerna i alla fall. Men han vet precis vem jag är. Åh han är så gosig och helt perfekt (såklart, han är ju min!).

I alla fall. Det enda som är svårt med Gaston är att han inte fastnar på bild – han måste kela varje gång och så är han svart som natten

Se här, först några bilder av de andra ”djuren” som bor hos mina föräldrar – de poserar och sitter still. Och sen kommer vi till Gaston. Ja, kommentarer är överflödiga:






Kommentera

