Pannkakor till frukost och lutfisk till middag

29 Dec

I morse så lagade min sambo pannkakor till frukost, till mig! Han är så duktig på att laga pannkakor medan jag inte har tålamod att stå och laga sånna. Jag är heller inte speciellt duktig på att laga pannkakor, men jag kan så mycket annat – hihihi. De blev som vanligt jättegoda! Tack ”A”!

Till middag har vi ätit lutfisk och vi lagade den själv. Ja, för första gången i mitt 34-åriga liv så har jag lagat lutfisk! I min familj äter vi alltid lutfisk på julafton. ”A” har därimot aldrig ätit lutfisk så detta var hans första, och han gillade det. Fisken så inte så delikat ut när den var färdig, men den smakade bra och det är ju huvudsaken! Vi åt den på lite olika vis, man har nämligen andra tillbehör i Norge än det vi har i Sverige, så vi gjorde lite av varje. Jag åt lutfisken som jag brukar – med senapssås och potatis. Jag skulle också vilja ha gröna ärtor men eftersom jag är sjuk så orkade jag inte att gå och handla det. ”A” åt sin lutfisk med bacon (för så gör man i Norge), ärtstuvning och senapsås och potatis.

Jag glömde att ta bild av lutfisk-middagen, men här är de goda och fina pannkakorna till ”A” – nam!

Vi hade inte chokladpålägg hemma (som vi ibland tar på pannkakorna) så vi provade med Peanutbutter, det var ingen höjdare.

Kommentera

