Vår söndagsmiddag

3 Jan

Jag lagar ratatouille till middag idag. Till det ska vi ha kycklingfilé med mozarella på toppen och tagliatelle. Detta har jag blivit serverad på en restaurang i Umeå som numera är nedlagd. Det var helt obegripligt när de slog igen. Restaurangen var så mysig med äkta 50- och 60-talsinredning och med god mat och dricka. Tyvärr så har jag glömt vad restaurangen hette.. låg dock vid Vasaplan mitt emot Folkets hus, tror det var ovanför ett hotell.. Är det någon som vet vilken restaurang jag menar?

I alla fall, det ska vi äta idag och jag blir då påmind om min fina tid i Umeå som kanske är Sveriges bästa stad, faktiskt

Annars idag så har jag strykit 7 skjortor och blusar, 1 klänning, 1 par byxor. Det ni! Jag kan upplysa om att det inte var speciellt roligt, men det är skönt efteråt.

Och här är middag och dessert (muffinsen som jag bakade den 30. december):

Ratatouille, kycklingfilé med mozarella och tagliatelle

Chokladmuffins med glasyr

Kommentera

