Äntligen F som i fredagkväll!

8 Jan

Det är ingen hemlighet att jag har varit trött idag. Men jag har varit på jobbet och jag har varit effektiv som vanligt.

Efter jobbet gick jag och ”A” på vår indiska favoritrestaurang som varken är särskilt fancy eller ligger särskilt bra till. Personalen är heller inte speciellt vänliga och serviceminded. Men det är gudomlig stark och god mat och det är allt som betyder något.

Vi hade egentligen planer om att gå på bio, men jag har somnat och snarkat för på bio så vi bestämde oss för att inte prova det igen. Så vi gick hem.

Vi satte oss i soffan med ullsockar, filtar, vi skruvar upp värmen (det är -20 ute!) och magarna står rätt upp i vädret. Vi är dödsmätta och nöjda. Jag läser några bloggar och somnar mitt i en mening. Snarkar gör jag också. Jag vaknar efter tio minuter. Letar fram lite choklad och godis. Det är ju fredag! Mumsar på det och ser på första delfinalen av norska melodifestivalen. Eller MGP som man säger här. MGP betyder Melodi Grand Prix.

Så det så. Jag tror inte det kommer att hända så mycket mer här hos oss denna afton. Imorgon är det lördag och då ska jag träna med Kirsti. Mer vet jag inte.

Kommentera

