Idag har följande hänt

9 Jan

Jag vaknade kl 10.54 idag, och jag som skulle träna med Kirsti kl 11.00. Som tur var så var Kirsti också väldigt trött så hon hade skickat sms kl 10 och sagt att hon sover vidare. Notera gärna att jag har sovit i 13 timmar inatt…

Jag stod upp lite över elva. Det visar sig att vi har varken tv-signal eller internet. Jag gick och handlade lite till frukost och därefter så åt vi frukost. Vi plockade undan julpyntet och sen gick vi ut för att mata ankorna i Kubaparken på Grünerløkka. Dem blir så glada när vi kommer! 🙂

Det var så kallt (”bara” -13, men det kändes kallare) att vi gick och drack varm choklad (eller kakao som man säger i Norge) på ett kafé innan vi gick hem igen. ”A” beställde klipptid till nästa vecka. Jag gick in på Boots för att se om de hade fått in min nya favorit lotion (Elle McPherson) men det hade dem inte. Däremot så fick jag deras prover gratis. Det var ju väldigt trevligt!

Vi gick hem och såg lite på tv och ”surfade”. Eftersom ”A” skulle ut med sina grabbar och spela biljard så lagade jag mat till mig själv när han hadde gått. Jag drack nypressad appelsin och grapefruktjuice i nya kristallglas som jag fick i julklapp av ”A’s” lillebror och hans flickvän (kristall från Tjeckien förresten), de bor nämligen i Prag. Maten, ja det blev tagliatelle med min egenkomponerade carbonara.

Ikväll har jag läst bloggar, ätit lite godis och spelat trummor! Till Metallica! Jättekul, men svårt. Jag tror jag ska ta en liten omgång till! Vi hörs!

Här är ett kollasje av min dag:

Kommentera

