Min pasta carbonara

10 Jan

Hej, här är jag igen.. kom att tänka på att jag igår flashade med att jag har lagat min egenkomponerade carbonara. Jag tänkte att ni skulle få receptet:

gul lök
bacon
röd paprika (det går lika bra med gul paprika)
vitlök
tomatpuré
creme fraiche
svartpeppar

Gör så här:
Stek löken och bacon. Krydda med en dash tomatpuré, vitlök och lite svartpeppar (efter smak). Tillsätt en liten klick creme fraiche i slutet. Servera!

Tips:
Servera med riven parmesan.
Tillsätt gärna lite chili om du gillar det starkt.
Hoppa över creme fraiche för en smalare middag.

Enkelt gott och snabbt!

Kommentera

