Ansiktskrämer

16 Jan

Jag har köpt en ny ansiktskräm som jag aldrig har provat: Murad Vitalic Energizing Pomegranate Moisturizer. Jag köpte den för att min förra ansiktskräm tog slut (Dermalogica – Active moist).

Och nu kommer ni att inse att jag är lite konstig, men alltså Active moist är seriöst den bästa ansiktskräm jag någonsin har använt! Det är mycket balanserad. Om jag har torra områden så återfuktar den just det området, och jag har aldrig känt att huden har blivit fet utöver dagen. Ingenting. Den är perfekt! MEN den luktar inte särskilt bra.Den luktar lite som tiger balsam, men mildare som tur är. Men ja, som ni förstår det är inte den bästa lukten. 🙂

Det är kanske inte ett jättestort problem, men det känns liksom inte så lyxigt och trevligt att använda den.  Och det är ju lite viktigt i alla fall. Särskilt när man ändå betalar en del för de här krämerna.

Så det var alltså doften som fick mig att inte köpa Active moist på nytt. Jag har läst flera goda recensioner av Murads Pomegranate Moisturizer och denna ska lukta gott. Jag är tvungen att pröva! Den ligger nu och väntar på mig på Posten, så jag ska hämta den nu!

Recension kommer!

Kommentera

