Våldsamt!

17 Jan

Jag blir galen. Vår tvättmaskin fungerar inte som JAG vill!

Varje gång vi ska tvätta så lägger vi i tvätt, så mycket där är plats till och gärna lite mindre än det också. Stänger luckan och trycker på ”On”. Och då protesterar den. Den vill inte. Eller så startar den och efter en halv minut så stannar den och det lyser rött. Om den hade kunnat prata så hade den sagt ”Nej, jag vill inte tvätta! VILL INTE.”.

Det som händer då är att man öppnar luckan och stänger igen. Lampan lyser fortfarande rött. Öppna luckan, tryck lite på tvätten. Ta ut en sak som inte är jätteviktig att tvätta. Stänger luckan. Lampan lyser rött. Och så gör man om allting på nytt och kanske man stänger luckan lite lite för hårt den tredje gången. För nu börjar man att bli otålig.

Någongång så måste man hålla på så kanske 5-6 gånger innan den sätter igång. Och jag känner att jag hade kunnat bli våldsam för mindre! Varför? Inte vet jag, kanske för att man är lite bitter. Maskinen är trots allt inte så gammal. Var heller inte särskilt billig. Och man VILL JU BARA TVÄTTA LITE KLÄDER, ÄR DET FÖR MYCKET BEGÄRT?

Tacka vet jag vår torktumlare, den älskar jag. Den gör som jag ”säger”.

Så. Nu känns det bättre. Tillbaka till städning! Tjolahopp!

Kommentera

