45 saker om mig

21 Jan

Hittade denna hos en annan skåning i Oslo och gör såklart som hon!

1. När gick du upp idag? Kl 07:07.
2. Diamanter eller pärlor?  Diamanter.
3. Senaste filmen du såg på bio? Avatar (3D of course!).
4. Favorit tv-program? Just nu, Svenska Hollywoodfruar – hahaha.
5. Vad åt du till frukost? Kaffe, macka med ost (gulost som de säger i detta landet)
6. Vad är ditt / dina andranamn? Marie
7. Din favoritmat? Mamma Falks köttbullar.
8. Vilken mat gillar du inte? Blodpudding.
9. Vilken är din favorit-CD för tillfället? Lars Winnerbäck kanske.
10. Vilka fordon kör du? Trick (spårvagn), buss eller cykel. Jag har inte körkort.
11. Vilken är din Favoritmacka? Gott nybakat bröd med Grevéost. Gärna med en tomat, paprika eller gurka.
12. Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? Lögn, viktigpetter, självgodhet.
13. Vilka är dina favoritkläder? Klänning eller mysbyxor
14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka nu? Till något varmt land (Thailand till exempel), mellanlanda några dagar i Köpenhamn och på vägen en tur hem till mor och far i Skåne.
15. Favoritklädmärke? Nej, jag har flera favoriter till olika ändamål.
16. Var vill du dra dig tillbaka? Medelhavet eller Thailand.
17. Favorittid på dagen? Om jag är ledig så är det frukost-tiden (och det kan ju vara närsomhelt på dagen när man är fri – hihihi).
18. Var är du född? Ystad.
19. Vilken är din favoritsport att se på? Gillar ju nästan inte att se på sport. Men jo Fotboll (VM) kan vara kul. Eller Friidrott.
21. Vem tror du antar utmaningen? Den som vågar!
22. Coca Cola eller Pepsi? Helst Coca Cola om jag måste
23. Fotboll eller ishockey? Fotboll.
24. Är du en morgonmänniska eller nattuggla? En blandning.
25. Pedikyr eller manikyr? Manikyr, men jag behöver pedikyr mer. Tycker bara inte om det.
26. Några spännande nyheter att berätta? Spännande.. kanske att jag klarar att göra 4 armhävningar på rad? Ja på tårna då’ra. Såklart inte på knä
27. Vad ville du bli när du var liten? Sångerska/ artist. Men jag har verkligen inte sångröst!
28. Bästa barndomsminnet? Hmmm.. kanske att vakna upp hos farmor och farfar. De hade gula rullgardiner, och det var så mysigt när solen sken in och hela rummet färgades gult.
29. Varit i Afrika? Nei, men vill gärna.
30. Nånsin rullat in någon i toapapper? Inte vad jag minns.
31. Varit med om en bilolycka? Nej.
32. Favoritdag i veckan? Torsdag! För då är det snart helg och man glädjer sig som ett barn på julafton!
33. Favoritblomma? Magnolia. Pioner. Tulpaner.
34. Favorit-snabbmatsrestaurang? Mini sushi eller Sushihuset, båda på Carl Berner.
35. Har du någon cykel? Mnja. Jag har en, men den står hemma hos päronen. Aldrig använd av mig. Arvegods. Men vi hittar inte nyckelen. Hihi. Jag tror vi får klippa upp låset, för cykeln är fin!
36. Vem fick du senaste mailet från? Allt om mat.
37. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? Hos en frisör och makeupartist
38. Läggdags? Allt mellan 21-03. Oftast ca kl 23
39. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du utmanar? Den första som vågar anta utmaningen.
40. Senaste personen du delade en middag med? ”A”.
41. Vad sysslar du med just nu? Multitasking – surfar, tittar på tv, bloggar…
42. Favoritfärg? Svart. Eller smaragdgrön och blodröd.
43. Hur många tatueringar? Ingen.
44. Hur många piercingar har du? 4 (3 hål i ett öra, använder bara 1 + 1 i det andra).
45. Hur hoppas du dagen ska bli? Intensiv, så att det blir helg fortare 🙂

Ett svar to “45 saker om mig”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Jag ska aldrig… « Just a sample of my life - 22/01/2010

    […] Jag ska aldrig… 2010 januari 22 taggar: Fredag, Helg, Helgjobb by frknfalk … igen säga att jag ”jobbar inte så mycket längre” eller önska att fredagen blir ”Intensiv, så att det blir helg fortare”. […]

Kommentera

