Murad vs. Dermalogica

23 Jan

Nu har jag testat Murad Vitalic Energizing Pomegranate Moisturizer i en vecka. Jag köpte den för att min förra ansiktskräm, Dermalogica Active moist,  tog slut och för att jag var missförnöjd med lukten och därför försökte jag mig på något nytt.

Bild lånad från strawberrynet.com

Bild lånad från strawberrynet.com

Efter en vecka så har jag märkt följande:

  • Jag får röda partier i ansiktet efter att ha smörjt in mig med Murad. Det ser ut som att jag är fläckig, vilket jag inte var innan påföring.
  • Den ger inte nog fukt utan jag ser torra partier i hela ansiktet.
  • Jag blir lite fet i hyn ut på eftermiddagen.

Konklution:

Jag kommer inte att använda Murad mer än vad jag måste, dvs. om jag inte har något alternativ.

Kommer jag att gå tillbaka till Active Moist? Antagligen, men jag väntar hem ett paket med ett prov av Decleor Hydra Floral Moisturising Cream. Den har jag hört mycket mycket bra om, så jag har bestämt mig för att jag ska prova den innan jag går tillbaka till Dermalogica Active moist. Om ni har läst mitt förra innlägg om denna så vet ni att jag endast dissade Active moist bara för att den inte luktar så gott. Annars så är den verkligen fantastisk, den ger perfekt fukt och det är ju egentligen det som är det viktigaste. Men någon gång måste man prova något annat för att faktiskt fatta 🙂

Men Murad, nej tack!

Betyg Murad Vitalic Energizing Pomegranate Moisturizer: 2/5

Betyg Dermalogica Active moist: 4,8/5
(jag drar av 0,2 poäng för lukten, men den känns ju bara vid påföring och är inget som stör efter det)

3 svar to “Murad vs. Dermalogica”

  1. camillasnyahem 25/01/2010 den 13:52 #

    Nej, jag gillar inte heller Dermalogicas lukt. Den luktar inte direkt illa men heller inte så gott… Ser att du ska testa Decleors, vad tyckte du? Det är ju verkligen min favorit och som det känns nu kommer jag byta tillbaka till den när Dermalogican är slut. 🙂

    • frknfalk 25/01/2010 den 18:46 #

      Så bra att det inte bara är jag 🙂 Jag är väldigt nyfiken på Decléor men jag har inte fått den ännu… Men jag lovar att komma tillbaka med en ”recension”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Vad jag tycker om Tikei « Just a sample of my life - 26/01/2010

    […] på dagen/ kvällen. Det har jag inte upplevt med ID. Nu ska det tilläggas att jag började med en ny ansiktskräm ungefär samtidigt som kan ha med detta att göra. Jag har också hört att den ska täcka väldigt […]

Kommentera

