Vad jag tycker om Tikei

26 Jan

Hej hopp. Nu har jag provat Tikei mineralmakeup i snart en vecka och jag tror att jag vet vad jag tycker nu.

Här är en reminder av vad jag köpte (och här är inlägget):
– Foundation Neutral 2
– Rouge Sunrise
– Mineral Primer
– Ögonskuggor i färgerna: Eternal, September, Shadow, Desert
– Concealer Mint och Concealer Yellow

Foundation: jag tycker att den är helt ok. Jag känner mig ganska fet i hyn sent på dagen/ kvällen. Det har jag inte upplevt med ID. Nu ska det tilläggas att jag började med en ny ansiktskräm ungefär samtidigt som kan ha med detta att göra. Jag har också hört att den ska täcka väldigt bra, det tycker jag inte är någon skillnad från ID. Men allt i allt så tycker jag att Tikei foundation är ok.
Betyg:
3,5:a ca. Kanske en fyra för att den är så billig.

Rouge Sunrise är min absoluta favorit av det jag provade. Färgen är fin och den sitter hela dagen.
Betyg:
4,5:a

Vad med ögonskuggorna då? Jo, jag tycker att det är lite för svårt att jobba med lösa mineralögonskuggor, det blir också så kladdigt på badrummet med alla fina korn som nästan flyter omkring efter att ha öppnat en burk. MEN färgerna var fina, det ska de ha.
Betyg: 3. Jag tycker inte att det är Tikei’s feil att mineralögonskuggor är svåra att jobba med, men jag håller mig nog till mina fasta Dior ögonskuggor.

Primer, concealer mint och concealer yellow: jag har inte använt primern så mycket, men jag tyckte nog att både primer och de två concealerna var lite för torra. Jag hade föredragit om de var mer krämiga. Jag tycker inte heller att de täckte så gott.
Betyg: 2,5. Dessa produkter är troligen bra för dem som inte har så mycket att dölja 🙂

Konklution:

Tikei ska ha plusspoäng för att dem är billiga, för att dem levererade snabbt, för att servicen är oklanderlig (man får ju gratisprover också!).

För dem som är känsliga mot Bismuth Oxychloride som finns bland annat i ID Bare minerals så är detta ett jättebra alternativ.

Om ni inte är överbevisade om ni ska prova eller inte – beställ hem prover. De kostar bara 10 kronor stycket!

Kommentera

