E.L.F paket

3 Feb

I förra veckan så fick jag ju ett paket från E.L.F (Eyes Lips Face) och DET har jag glömt att berätta!

I paketet var följande:

Eyelid Primer, Blush, Therapeutic conditioning lip balm, Brightening Eye Color, Eyeliner Brush, Nail Polish

Eyelid Primer – Denna tycker jag är helt ok, den gör verkligen att ögonskuggan sitter bättre. Men trots att jag är skeptisk till konsistensen varje dag, så gör den ändå det den ska 🙂 Pris: ca 20 kr

Blush – Detta är en mineral rouge och denna gillar jag verkligen! Bra pigmenterad och den sitter bra hela dagen. Prisen är ju nästan det bästa: ca 40 kr!!! Jag har den i färgen Rose

Therapeutic conditioning lip balm – Detta är en liten sak som inte känns specielt lyxig. Men jag använder den nästan varje dag. Jag har den stående på badrummet och tar gärna en liten ”dash” innan jag lägger mig, efter tandborstning. Den luktar gott av Strawberry Creme som är den färgen jag valde. Pris: ca 20 kr

Brightening Eye Color – Jag köpte Luxe-paletten och det är riktigt bra färger i rött och brungrönt, och två lite mer neutrala färger. Färgerna har bra pigment och de sitter som de ska. Lätta att använda. Pris: ca 20 kr

Nail Polish – Nagellacket är i en fin färg. Den är därimot inte så färgrik som det ser ut i flaskan, den är faktiskt ganska diskret. Jag köpte färgen Sunset. Jag gillade dock inte denna, färgen höll allt för dåligt. Den började flagna samma dag som jag målade naglarna. Det är inte riktigt bra. Pris: ca 20 kr

Eyeliner Brush – Jag gillar denna! Men det ska sägas att penseln föll i två bitar så fort jag tog ut den.. kanske inte så bra, men den fungerar ändå. Jag har äntligen fått en pensel som fungerar till min kak-eyeliner från Dior. Jippi! Jag är lycklig!  Pris: ca 20 kr

Konklution:

Jag är specielt glad i rougen, eyeliner penseln och eyelid primern. De andra produkterna var inte dåliga, men de var heller inte bättre än det jag redan har i sminkväskan. Men herregud så billigt allt är! Det är galet. Så jag tror nog att jag kommer att köpa mer därifrån. Det är så roligt att kunna testa en massa roliga färger och saker som man inte annars hade gjort.

Men, E.L.F. får ett minus när det gäller leverans. Från beställning till att varan skickades: 4 dagar.  Från att paketet skickades till att jag fick det: 15 dagar.

Så allt i allt 19 dagar… det är lite trögt. Men helt ok om man inte är i stor nöd 🙂

Kommentera

