Decléor Aroma Cleanse Cleansing Milk & Tonifying Lotion

7 Feb

Nu har jag prövat Decléor Aroma Cleanse-serie i ca en vecka. Och jag är nöjd. Den rengör verkligen och det luktar som rosor! Kanske inte min favoritdoft, det luktar lite gammal tant om det.. men helt ok 🙂

Det står att man ska tvätta av sminket med en bomull, men jag tvättar bort med vatten. Jag tycker att det känns bäst. Och efteråt går jag över ansiktet med ansiktsvattnet på en bomullspad.

Den svider inte, och man känner sig mjuk och fin efter rengöring.

Jag har använt Clinique i flera år och jag har varit väldigt nöjd med Clinique. Det kan också verka som att Cliniques ansiktsvatten rengör mer eftersom det blir mer skit på bomullen. Men jag vet inte jag, jag kan i alla fall märka på min hud att den är mer i balans nu när jag använder Decléor.

Jag hoppas att det fortsätter så. För det är stora flaskor, och de kommer säkert att vara hela året 🙂 Så jag hoppas att de fortsätter att göra min hud sammetsmjuk!

I paketet som jag köpte på Feelunique.com så fick jag också en prov på Decléors Hydra floral fuktkräm som jag har hört mycket bra om. Jag har som bekant varit väldigt glad i Active moist från Dermalogica, men den luktar inte så gott vilket har gjort att jag söker efter en dagkräm som är lika bra och som luktar gott.

Mitt intryck av Hydra floral är bra, den luktar verkligen jättegott. Den ger nog fukt, men jag känner mig lite fet i hyn. Jag ser inte fet ut i hyn, men jag känner mig fet och det gillar jag inte.

Hydra floral är absolut inte dålig, men jag tror nog att det ser ut som att jag kommer att gå tillbaka till Active moist. Den gör verkligen underverk. Den är helt speciell, den fuktar utan att man känner sig fet i hyn. Man känner faktiskt inte hudkrämen alls, men huden är alltid fuktad. Men som sagt är det synd att den luktar som den gör. Men men, den luktar ju faktiskt inte när man har fått den på huden och det är det viktigaste.

Konklution:

Jag gillar ansiktsrengöringen från Decléor – min hud verkar att vara i balans efter att ha använt produkterna i en vecka.

Ansiktskrämen Hydra floral är bra. Den luktar jättegott och känns lyxig, men jag känner mig lite för fet i hyn. Så om ingenting annat kommer i min väg, så kommer jag att gå tillbaka til Active moist.

2 svar to “Decléor Aroma Cleanse Cleansing Milk & Tonifying Lotion”

  1. Ibland är det verkligen så enkelt, eller hur?

    • frknfalk 24/02/2010 den 22:54 #

      Ja ibland är det verkligen bara så enkelt 🙂

Kommentera

