Lördagsgott!

13 Feb

Jag har köpt mig extra lördagsgott idag! Åh som jag ska njuta av denna Sørlandsbolle (som de heter) – det er en kardemummabulle fylld med vanilj och med smält och stelnad choklad på toppen. ”A” är bortrest på isfiske med kompisar denna helgen, så jag måste ju ha något extra gott att njuta av då.

Det vattnas i munnen!

2 svar to “Lördagsgott!”

  1. Fjäderlös Tvåfoting 13/02/2010 den 16:30 #

    Låter om en god lördag.
    Här smular vi jäst, som vi ska baka av. Det kanske också kan bli lite gott, ev. med hasselnötskräm i.
    🙂

    • frknfalk 13/02/2010 den 17:41 #

      Bara jäst lät inte så gott. Men med hasselnötskräm i så kanske det är något att tugga på 😉
      Lyckat till med bakning, det blir säkert fantastiskt!

      Jag ser ju att ni redan har ätit semlor, vilket är mer än vad jag kan säga. Jag såg dock svenska semlor i ett norskt bakeri. Det tyckte jag var ett stort bevis på att det bor många svenskar i Oslo-staden i alla fall!

Kommentera

