Ack en sånn lördag

20 Feb

Jag somnade på soffan igår kväll medan ”A” ”kliade” mig kärleksfullt i håret. Mysigt! Jag vaknade en timme senare med ont i halsen… hmmm, verkar som att jag snarkade mig igenom den timmen ja. :-S

Jag gick upp sisådär klockan 10 i morse, duschade och gjorde mig klar för dagen. Eftersom ”A” är sjuksriven så tänkte jag att han skulle få sova lite längre så jag började istället planlägga dagens blogginlägg. Trodde jag.

Jag plockade ihop alla makeup-grejor jag har – nya som gamla – och tänkte att jag skulle visa er mina favoriter och mina nya inköp. Men plötsligt står ”A” i vardagsrummet och är klar för frukost och klar för lördag!

Jaja, eftersom vi ska resa upp till en av våra firmahyttor i Gaustablikk i nästa helg så ”tvingade” vi oss till storinhandling på det stora matvaruhuset  i närheten. Oh du världen! Det är så mycket folk och barn i matvarhuset!Men mest av allt massor av MAT som man vill handla! Så för en helg har vi handlat mat för 1300 NOK. Och det är bara för 1,5 dag! För de resterande 1,5 dagarna handlar det andra paret som ska med på turen… Jaja, vi kommer att få det mysigt i alla fall!

Annars så har ”A” varit särdeles effektiv – han har tvättat kläder, vikt ihop kläder, skottat snö, tvättat bilen, tvättat badrummet, dammsugit halva lägenheten… Ja, jag tror det var allt. Så vad har jag då gjort? Jo, jag har packat upp alla matvaror, lagat chokladmousse ”från scratch”, lagat mat, hämtat kläder på kemtvätten.. Ja, sånt som kvinnor gör helt enkelt!

Chokladmoussen som nylagad, innan den åkte inn i kylskåpet för att stelna sig lite.

Pst. Det är faktiskt min födelsedag nästa fredag.. så ni kan ju gissa om jag ska få tårta då! Jag har valt vanlig gräddtårta för det är såååå otroligt gott! Mums!

Kommentera

