1 liter mjölk tack!

18 Mar

Vet ni vad 1 liter mjölk kostar i Norge? 13,50 NOK = ca 16 SEK!

Är det något jag lärde mig tidigt så var det att inte tänka på vad matvarer kostar i det här landet. Det gick bara inte, för hade jag tänkt på det hela tiden så hade jag inte ätit annat än knäckebröd och vatten! Så, att det är dyrt  är allt jag vet. Vad enskilda varor kostar lägger jag som regel inte märke till – jag blundar och köper. Nu är jag då lyckligt lottad som har råd att göra det, jag vet. Men idag så gick jag in på Kiwi för att köpa en liter mjölk och då fick jag faktiskt en smärre chock över prisen..

Vad kostar en liter mjölk i Sverige nuförtiden?

Kommentera

