Sverige är fantastiskt!

4 Apr

Nu är vi tillbaka till Oslo igen! Det är så skönt att komma hem, och det är en stor fördel med att man reser bort ibland – man får längta hem!

Men vi har haft fina dagar hemma hos mina föräldrar i Skåne. Och som vi har shoppat! Det är ju såååå billigt med ting i Sverige 🙂

Vi har köpt ny dammsugare – Electrolux Ultraone. Fantastisk blå och fin. Och som den suger! Wohooo. Nu ska det bli en glädje att dammsuga!

En liten köksassistent från Bosch (Mum47). Jag har redan provat att skära upp potatisstavar till Janssons frestelse, rört ihop en sockerkakssmet och gjort smoothie. Love it!

6 kg kött, 1 kilo lösgodis, 3,7 kilo ost, kalles kaviar, Falk salt, Bregott (godaste smöret i världen!), och ja jag vet inte vad. Vi storhandlade, vi hade en stor överfull vagn och ändå blev det inte mer enn 1800,-! Galet billigt.

Är det någon som har provat Salmiak-choklad? Det måste ju vara gott!?! Om jag inte hade varit så mätt som jag redan är på bregott, köttbullar, grevé, smoothie, etc. så hade jag öppnat paketet på direkten… Men nu får det vänta till imorgon i alla fall. Man kan inte äta allt på en dag, hur gärna man än vill 🙂

Och så fick jag äntligen hem min ljusblåa Skeppshultcykel som jag har ärvt av min gudmor (bild kommer en annan dag!).

I tre dagar har jag fått kela med min fantastiska katt Gaston – han blir aldrig trött på att kela. Det har inte blivit mycket sömn på oss dock (han måste ju kela mitt i natten också!) men han är världens bästa, så det gör ingenting.

Och så har jag ätit många många köttbullar. Mammas köttbullar är bäst!

GLAD PÅSK

Kommentera

