Dugnad som heter duga!

28 Apr

Ikväll så har vi varit på ”dugnad” tillsammans med våra grannar i vår gård. I duggregn.

Vad är dugnad undrar säkert ni.. Jo, i Norge så träffar man sina grannar två gånger om året (vår och höst) över lite fika och så fixar man ting på och runt huset som vi bor i.

Idag har jag sopat bort all grus som gömt sig i snön. Jag har rensat rabatter och lagt på ny jord. Och så har jag fikat. Glott på när någon annan har jobbat. Ställt fram utemöblerna. Frusit och blivit skitig.

Jag tycker inte om dessa kvällar. Jag tycker det är jobbigt att träffa grannarna (inbillar jag mig). Men jag måste komma ihåg till nästa gång at det är roligare än vad jag tror. Det är ju faktiskt ganska mysigt att påta i rabatter och att slå av en prat med grannen.

Och så blir det så påtagligt att jag längtar efter att ha min egen trädgård. Men bara en liten en…

2 svar to “Dugnad som heter duga!”

  1. annamis 28/04/2010 den 20:29 #

    I mina öron låter det ganska mysigt ändå. Jag själv bor i ett litet hus. Kanske kunde mina grananr tycka det vore roligt att komma in till min trädgård och gräva lite. Jag har en eländig slänt som jag svär över varje år! Fats jag tror nog inte de vill…

    • frknfalk 28/04/2010 den 20:46 #

      Jo det är ju faktiskt ganska trevligt. Men jag ojar mig ändå inför varje gång – hihi.

      Så roligt att se dig här förresten!

Kommentera

