Tom Waitz-løpet

9 Maj

Det var en helt fantastisk härlig dag igår! Det var sol och värme och det var öl. Hela dagen. Från kl 14.00 till 02.00. Spektaklet är döpt till Tom Waits-løpet, han är ju lite känd för sina blöta pubrundor 🙂

Så det hela började på Ruinen i Gamlebyen och vem som helst får ju såklart vara med. Och efter två öl där gick vi vidare till nästa ställe, och så fortsatte det hela kvällen.

Vi var till en början bara tre: ”A” och min väninna Silje och jag då. Men efter en stund så fick vi sällskap av fler, bland annat Scott som var helt bedårande:

Nu ska jag erkänna att vi inte gick till så många olika ställen, det blev väl faktiskt inte mer än 4 olika pubar. Men när man hittar en helt perfekt sittplats i bakgården på Dattera til hagen, nära baren och med värmelampor som värmde oss så stannar man gärna där. Vi satt där till vi gav upp kl 02.00.

I alla fall, nu glädjer jag mig redan till nästa års Tom Waitz-løp. Det var så mysigt!

Kommentera

