Semifinal 1 är avklarad. Hur klarade jag mig?

26 Maj

Då var första semifinal i ESC avslutad och dessa gick vidare:

BOSNIEN OCH HERCEGOVINA — ”Thunder and lightning” med Vukašin Braji

Den här sågade jag och jag tycker fortfarande inte at de skulle ha gått vidare.

MOLDAVIEN — ”Run away” med Sun Stroke Project & Olia Tira

Yes, en av mine topp 11!

RYSSLAND — ”Lost and forgotten” med Peter Nalitch & Friends

Den är inte bra, men jag trodde att den kom att gå vidare ändå. Det är ju Ryssland!

GREKLAND — ”Opa!” med Giorgos Alkaios & Friends

Yes, denna trodde jag på och den lyfte taket på arrangemanget jag var på igår (jag berättar senare)

PORTUGAL — ”Há dias assim” med Filipa Azevedo

Usch nej, det var tråkigt att hon gick vidare men jag trodde ju att den skulle gå vidare även om jag inte gillar den!

VITRYSSLAND ”Butterflies” med 3+2 feat Robert Wells

Också denna trodde jag skulle gå vidare, men jag gillar den inte! Maken till tråkig sång får man ju leta länge efter.. (eller nej, det fanns ett par igår)

SERBIEN — ”Ovo je Balkan” med Milan Stankovic

Ja, denna gillar vi!

BELGIEN — ”Me and my guitar” med Tom Dice

Och denna gillar vi också!

ALBANIEN — ”It’s all about you” med Juliana Pasha

Och Juliana var ju fantastisk igår. Kvällens bästa tyckte jag.

ISLAND — ”Je ne sais quoi” med Hera Björk

Jag gillade inte Island, men gud så bra hon gjorde det igår! Hon förtjänade att gå vidare (vilket jag också trodde att hon skulle göra)

Hur klarade jag mig då?

Well, jag har ju varit lite feg och så och inte helt följt reglerna… så självklart hade jag alla rätt. MEN jag hade också tippat att dessa skulle gå vidare:

Slovakien

Lettland

Polen

Malta

FYR Makedonien (men hallå vad jag är glad för att dem inte gick vidare efter den porrshowen dem gjorde!)

Så man kan säga att jag hade 5 fel!

Nu ska det bli roligt med semifinal nr 2 imorgon! 🙂

Kommentera

