Semester!!! !!!

15 Jul

Idag har jag min första semesterdag! Wohooo! Ändå var jag tvungen att gå upp tidigt (och jag har nästan inte sovit inatt). Men så är det när man har mycket att göra.

Vi har haft mäklare på besök nu på morgonen. Han ska sälja vår lägenhet fort 🙂 Och nu måste jag hoppa in i duschen, raka benen, packa de sista pinalerna till Skottland-resan och så ska vi ta båten över till vårt nya radhus på ön Nesodden (25 minuter med båt från Oslo centrum). Vi ska skriva kontrakt!

Känns verkligen som en bra start på semestern att bli av med en massa 100.000 kr! Men det är såå värt det. Vi ska få dubbelt så stor plats, två uteplatser och en liten trädgård och fjordutsikt. Vi får lite längre till jobb och centrum, men det är vi klara för. Istället har vi närhet till naturen – bad på sommaren i fjorden och skidor på vintern (för dem som gillar det).

Skottland hägrar tillsammans med Josefin-bästis från Sverige! Vi har inte setts på 1,5 år. Vi brukar ses varje jul. Då bor jag hos henne i några dagar i Helsingborg och vi gör bara roliga saker och tar igen allt som vi inte har kunnat göra tillsammans i ett år 🙂 Men denna julen var hon ute på resa, och jag hade inte tid att komma på besök heller. Så då fick det bli en träff i Skottland på sommaren istället. Det kommer att bli skitbra!

Glad sommar på er allihop!

Kommentera

