Hoho, är det någon här?

24 Jul

Hoho! Ja, jag är här men bara nästan…

Herregud vilken bra resa Jos och jag hade i Skottland. Skottar måste vara världens trevligaste människor. Alltid klara för en skål och att slå av en prat, gammal som ung! Vi kom så sent på torsdagen att alla kök på restauranger och pubar hade stängt. Men när vi i en bar berättade att vi var så hungriga att vi måååste ha chips NU så satte faktiskt bartendern igång och lagade pommes frites till oss istället. DET måste jag säga var generöst och gullligt.

Och som jag älskar säckpipor. Det är otroligt vackert och pampigt! Love! Vi såg jättemånga i kilt också -yummie 🙂

Men när jag kom hem så var det ju bara att ställa sig att måla fönster och måla fönster och måla fönster i dagarna två. Därefter har vi packat och packat och packat i dagarna tre, snart fyra.. Gud så tråkigt det är. Och gud så smutsigt det blir.. Suck.

Allting har ju gått så fort också, det är bara 1,5 vecka sedan vi skrev på kontrakten till vårt nya hus. Så vi är lite i chock fortfarande. Vi ska alltså flytta ifrån centrum (vi bor nästan mitt i smeten) och ut på en halvö där vi måste ta båten in till centrum. Helt sjukt. Jag fattar det inte helt. Tänk att vi nu ska bo på landet. Vi har ingen insyn (vad jag kan komma ihåg) från grannarna, vi har trädgård och uteplats, 3 våningar att vistas på (ja, när vi har renoverat källaren vill säga.. det lär ta ett år innan den är beboelig). Så även om både jag och A nu har börjat fatta galoppen, så känner vi oss lite lite överväldigade. Vi är ju så vana vid att allt finns i närheten, och då menar jag allt. Det är lätt att träffa kompisar, man behöver liksom inte tänka på tider och sånt. MEN vi kommer att få det såå mysigt där ute. Och båten in till centrum tar 23 minuter, så på ca en halvtimme så är man i stan. Det är inte illa. Värst är det de gånger man är ute på en liten drink. Sista båten går halvtvå, så det blir inte sena kvällar inte.

Jaja, nu blev det ett långt inlägg det här. På måndag reser vi till halvön Djerba (tillhör Tunisien) och då blir det sol, bad och slappa av som gäller i en hel vecka. När vi kommer hem går flyttlasset!

Avslutningsvis en bild på karlar i kilt:

Kommentera

