6 år idag

28 Okt

Idag är det 6 år sedan som A och jag träffades. Crazy!

Det har hänt mycket, och här är några highlights:

28/10-2004: vi träffas på en fest på universitetet, där jag och mina studiekompisar har arrangerat en fest för att lära känna den nya årskullen på vår utbildning. På vägen till festen sa jag på skämt att jag skulle möta mannen i mitt liv ikväll…

29/10-2004 så vaknar jag upp i en studentsoffa i armarna på A med alla kläder och ytterkläder på. Kanske den bästa natten i mitt liv!

Nyårsafton 2004 så säger vi att vi älskar varandra för första gången. Mys!

I 2005 fyller jag 30 och vi reser till London. Det är A’s födelsedagspresent till mig. Bästa! I maj bestämmer vi oss för att flytta ihop och det måste vi göra i Oslo för A har fått jobb där! I september flyttar vi ihop i Oslo i en hyrd 2-roms på Frogner.

2006 är året då vi köper vår första lägenhet ihop och vi flyttar in i oktober. Det var så kallt i lägenheten de första dagarna för där var inga element. Vi sov med massor med kläder på och flera täcken. Brrrr.

I 2007 reser A och jag på vår första solsemester ihop. A var skeptisk, han hade aldrig varit i Grekland förut, det hade jag. Han älskade det och vi återkommer till Grekland senare också.

I 2008 reser vi till Thailand. Love love love! A byter jobb i april. Och det gör jag med, men inte förrän i oktober. Vi reser till Sicilien i september. Och oj vilken tråkig semester. Allt stängde klockan 21 på kvällen. Vi hade ingen tv på rummet, och inte tillräcklig många böcker att läsa till en hel vecka. Vi har aldrig somnat så tidigt för på en semester, och inte minst varit uppe innan åtta på morgonen! Crazy! Men vi har ett roligt minne 🙂

I 2009 bestämmer vi oss för att vi ska förlova oss så vi köper ringar. Men det tar lååååång tid innan vi får dem. Vi får dem till jul, men det dröjer innan vi tar dem på…

… och det gör vi i juni 2010. I Köpenhamn, där har vi fina minnen och stamställen. Det var där vi blev förälskade i varandra. En månad senare så har vi köpt radhus på en halvö i Oslos skärgård! Helt crazy.

Undrar hur resten av vårt liv blir tillsammans! Puss älskling!

Kommentera

