Söndag på Nesodden

31 Okt

Alltså, man kan säga vad man vill.. ja, vi är ”unga” och ”urbana” men vi har flyttat ut på landet, på en halvö dessutom. Det är något helt eget att bo här ute. Det jag uppskattar mest med att bo här är iofs. många ting, men helgerna är mer fantastiska. När jag bodde i stan så kände man alltid att man var tvungen att gå ner på shopping på lördagen. Om man inte gjorde det så satt man bara i soffan (ja, jag är en riktig soffpotatis). Men nu, nu behöver jag inte shoppa i helgerna.. jag kan bara tussla runt i huset och plocka lite. Gå ut och gå och njuta av naturen. Mysigt.

Idag så har vi inte gjort så jättemycket, vilket är dumt för min svärfar och hans ”tjej” kommer på onsdag så vi hade ju behövt städa lite mer… Men äsch, de får ta det som det är. Det är inte precis någon kris. Dessutom så tror jag att dem står ut med att jag dammsugar när dem är här. Faktiskt. Vi är inte så noga med att visa upp en fasad för varandra längre. Lite skit i hörnorna har ingen dött av vad jag vet.

Men, vi har varit ute och gått och sen bakade jag scones som vi åt till en kopp te (såklart):

Och denna var ju lite märklig…. ”Nesoddtangens musikkbinge” står det på denna plåtbaracken.. Är det verkligen någon som kan använda den som replokal? 🙂

Kommentera

