Ljuvlig äppelkaka

7 Nov

Vi skulle få svärfar och hans tjej på besök en kort timme idag och jag ville bjuda på något gott. Eftersom jag ÄLSKAR ÄPPELKAKA så det fick bli det. Jag bakar oftast vanlig smulpaj för det är det bästa receptet. Men för några dagar sedan så fick jag tips från en väninna om att prova Moster Gunillas fantastiska äppelkaka som Söta saker så givmilt delar med sig av på sin blogg.

Den här är helt fantastisk! Så för dig som gillar smulpaj – detta receptet är faktiskt godare!

Jag tok lite kanel på äpplena, jag klarade inte att låta bli. Det blev gott såklart – äpplen och kanel hör ihop – men jag tvivlar inte på att det är gott utan också.

Och som ni ser på bilden under så hadde jag tyvärr inte så mycket smör/margarin hemma som man skulle ha och formen var nog lite större än vad man borde ha. Så min deg blev lite mer som smulpaj men det blev fantastiskt gott ändå!

”Degtäcket” blir lite segt och det är såååå gott!

Receptet är knallenkelt och kakan var i ugnen ca 15 minuter efter att jag började med att skala och dela äpplena.

Kommentera

