The Nighthawk Diner

20 Nov

En av de mest ”hippa” restaurangerna du kan besöka i Oslo om dagarna är the Nighthawk Diner.

Idag gick ”A” och jag dit och hoppades på att få ett bord (man kan INTE beställa) för vi ville fira en liten grej. Och vi fick plats – jippi!

The Nighthawk Diner är en amerikanskinspirerad ”diner” alltså, ungefär som tagen från Edvard Hoppers ”Night hawks” som jag alltid har gillat!

Eftersom vi var där mitt på dagen (tror klockan var ca 13) så beställde vi en brunchmey:

NIGHTHAWK BREAKFAST BRUNCH
Over the top breakfast with two eggs any style, homemade spicy sausage, bacon, chili, fries and toast.
Vi beställde också: pancake w/ blueberry jam

Och till det så drack vi en milkshake – mums säger jag bara. Jag frågade servitören vilken smak han tyckte var bäst och han sa att pistasj var den bästa och jammen eller hur om han hade rätt. Den var fantastisk! Slurp!

Några bilder:

Edit: här är URLen till deras websida: http://www.nighthawkdiner.com/

Kommentera

