Tips: Kalljästa morgonbullar

19 Dec

Igår kväll satte jag en deg som skulle stå och jäsa i kylskåpet över natten. I morse gick jag upp och klickade ut 7 lite kletiga bullar på en bakplåt och in i ugnen ca 20 minuter. Och ut kom – voila!

Och här hittar ni receptet:

http://www.alltommat.se/recept/kallj%C3%A4sta-morgonbullar-9573

Jag följde inte receptet till punkt och pricka, jag tog 2 dl grahamsmjöl och 8 dl vetemjöl. Jag hällde också i lite solroskärnor för det tycker jag är gott!

Genialt!

Kommentera

