Jul 2010

29 Dec

Jag har varit hemma i Skåne i jul och ätit köttbullar, långkål, jansson, och allt du kan tänka dig!

Det var mycket snö i Skåne! Här är några pics:

Mina föräldrars mops:

Vi drack glögg (Blossa starkvinsglögg spetsad med cognac) och åt pepparkakor. Jag fick den fina brickan i posten till jul som duktiga Lady thirty har gjort! Himla himla fin tycker jag!

Och här är en närbild på flaskan:

Och det allra finaste – min finaste katt Gaston (han är min, men är pensionerad hemma hos mina föräldrar):

Förutom att ha varit hemma hos mina föräldrar så har jag också varit en runda till Helsingborg och en av min absolut bästa kompis. En bra jul, men nu myser jag av att vara hemma och vara med min käre och pyssla inför nyår som vi ska ha hos oss i år.

Ett svar to “Jul 2010”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Förberedelser till nyårsmiddagen… « frknfalk – a sample of my life - 30/12/2010

    […] övrigt är planen att vi ska börja med en välkomstdrink och aperitif: glögg spetsad med cognac som serveras med mandlar, pepparkaka och grönmögelostkräm, baconinlindade […]

Kommentera

