Får man äta av grannens körsbärsträd?

29 Jun

Vi bor i en radhuslänga med 6 enheter och detta är vår första sommar här. Jag bara undrar, är det lov att äta körsbär från ett träd som liksom står framför grannens lilla plätt men i själva gången där alla går? Eller?

Nu är för all del inte körsbären mogna ännu, men jag måste bara veta nu så att jag vet om jag har något att se framemot eller inte!

(eller om jag måste smyga runt på natten för att stjäla körsbär)
2 svar to “Får man äta av grannens körsbärsträd?”

  1. lady thirty 27/07/2011 den 10:05 #

    du får nästan fråga grannen 🙂
    jösses vad gott med körsbär…

  2. frknfalk 27/07/2011 den 15:20 #

    Ja, det är ju så himla gott! Vi frågade aldrig, och åt (nästan) inga.. 🙂 Egentligen var det nog oproblematiskt för vår granne är säkert 80 år gammal, och hade säkert blivit glad om någon åt av hennes körsbärsträd 🙂

Kommentera

