Söndag… bästa dagen!

20 Feb

Jag började dagen med några goda lingonbrödsmackor med leverpastej och inlagda gurkor på samt persikomarmelad på två. Jag drack självklart Zoegas kaffe med en touch av kardemumma (som är en kaffe jag köpte på Indiska):

Efter frukosten så satte vi oss i bilen och körde dryga 12 mil för att ‘harryhandla’ – dvs. vi åker till Sverige och stoooorhandlar mat m.m:

Jag var lite i himlen en stund när jag fick gå in på iitala outlet! Jag ville köpa nästan allt, men klarade att tygla mig och köpte baaaara några nya koppar – Swedish grace från Rörstrand – och två muggar – Taika från iittala:

 

Ja som ni kanske ser så kunde jag inte välja om jag skulle ha ljusblåa och mörkblåa koppar – så jag tog en av varje 🙂 Om de hade haft de pistasjegröna till samma pris så hade det blivit dem (också) – jag älskar pistasjegrönt.

Vi köpte mycket mat – 5 matkassar fyllda till bredden och höjden. Det blev mat för 1.700 SEK och jag blir så glad när jag får köpa både Flora smör, svenskt lösgodis, yoghurt med honung i, svenskt kött, dillchips, Grevé ost osv. Men jag blev lite extra glad över att Trocadero fortfarande säljs!

A köpte en ny vinterjacka till nedsatt pris (fin!) och jag shoppade Apotek-grejor som bara finns i Sverige (annars är Apotekutbudet ganska likt i både Norge och Sverige).

Det var vår söndag det – kanske den bästa dagen i veckan!

Nu ska vi äta lite ärtsoppa med fläsk – så svenskt att det nästan gör ont!

Lämna en kommentar